Bagaimana Untuk Dapatkan menghilangkan Asid Reflux Forever!

Bagaimana Untuk Dapatkan menghilangkan Asid Reflux Forever!

Adakah anda salah seorang daripada 60 juta orang yang mengalami pedih ulu hati? Anda mungkin terkejut apabila mengetahui bahawa, walaupun yang terbakar di sekitar jantung, "pedih ulu hati" benar-benar mempunyai apa-apa untuk melakukan dengan hati. Ini adalah mengapa ia lebih dikenali hari ini sebagai GERD (Gastro-Esophageal Reflux Penyakit) atau "Asid Reflux." Tidak syak lagi anda, seperti banyak orang lain yang mengalami keadaan ini, ingin tahu bagaimana untuk menghilangkan refluks asid.

Gerd, atau pedih ulu hati, yang berlaku apabila asid perut dari makanan yang kita makan aliran dari perut kembali ke dalam esofagus. Biasanya, pangkal esofagus memenuhi perut pada sudut yang ditandakan. Sudut ini secara semula jadi menutup off pintu masuk kembali ke dalam esofagus, dengan itu menghalang asid perut mengalir balik ke dalam tekak anda. Tetapi selalunya, apabila anda berbaring, terutamanya jika anda mempunyai berat badan berlebihan, sambungan antara perut dan esofagus straightens. Apabila ini berlaku, bahawa sudut perlindungan tidak lagi wujud dan anda mengalami pedih ulu hati.

Secara semula jadi, pertahanan pertama kebanyakan orang menentang pedih ulu hati adalah untuk mengambil anti-asid atau ubat untuk masalah pencernaan untuk melegakan gejala mereka. Malangnya, selama ini boleh menawarkan kelegaan sementara dan boleh menjadi berguna apabila digunakan dengan betul, ia hanya berfungsi untuk menutup gejala GERD. Sementara itu, asid itu masih melakukan kerosakan kepada esofagus.

Refluks asid sebenarnya membakar lapisan esofagus, sama seperti selaran matahari dan, dari masa ke masa, boleh membawa kepada kanser.

Jadi, anda mungkin tertanya-tanya, bagaimana saya menghilangkan refluks asid secara semulajadi? Ada makanan tertentu yang anda akan mahu untuk mengelakkan, terutamanya di depan katil apabila kedudukan berbaring badan anda melegakan sudut di mana esofagus anda memenuhi perut anda. Makanan ini termasuk yang berikut:

Chocolate
Pizza atau sos spageti
Peppers
Bawang
Bawang putih
Makanan berminyak
Kopi dan minuman kafein lain
Sebaliknya, terdapat makanan yang kita boleh makan bantuan yang menghalang refluks asid, seperti brokoli dan sayur-sayuran hijau yang lain, epal, dan roti gandum. Anda juga boleh cuba gula-gula getah kerana ia mengeluarkan air liur yang seterusnya mencuci makanan ke bawah, mencairkan asid dan membantu usus anda berfungsi dengan lebih baik. Selain di atas, salah satu cara yang terbaik untuk mengelakkan refluks asid untuk menutup dapur anda pada pukul 8:00 petang
Makan makan dengan kerap tetapi lebih kecil, tidur di atas cenderung sedikit (supaya perut tidak lebih tinggi daripada pangkal kerongkong), dan memakai pakaian yang tidak mengikat di pinggang cadangan tambahan untuk membantu menghilangkan refluks asid. Dan mari kita terlepas pandang kesan-kesan buruk merokok. Kajian telah menunjukkan bahawa mereka yang merokok secara tetap adalah 70% lebih terdedah kepada GERD daripada orang-orang yang tidak merokok.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar