Melarutkan batu karang semulajadi - 5 Perubatan Hartanah Artichokes dalam Rawatan Batu Karang

Melarutkan batu karang semulajadi - 5 Perubatan Hartanah Artichokes dalam Rawatan Batu Karang

Pembedahan sebagai pilihan untuk merawat gangguan pundi hempedu sering dikritik. Dikatakan bahawa kira-kira 40% kepada 50% daripada mereka yang menjalani pembedahan batu hempedu penyingkiran, mengalami cirit-birit yang berterusan, gas usus yang berlebihan dan sakit perut membosankan akibat kehilangan hempedu pundi-pundi mereka. Oleh itu, kini terdapat lebih cadangan mengenai rawatan dengan melarutkan batu karang secara semula jadi dan secara perubatan.

Pembubaran batu dengan penggunaan ubat-ubatan dadah juga mempunyai rintangan mereka sendiri. Dadah dilakukan dengan asid hempedu dikenali sebagai ursodiol dan chenodiol akan mengambil beberapa bulan dan bertahun-tahun sebelum batu-batu adalah betul-betul dibubarkan.

Oleh itu, keperluan perubatan juga melibatkan kos yang tinggi untuk ubat-ubatan. Di samping itu, ia membawa berlakunya cirit-birit kronik sebagai kesan sampingan yang dihasilkan. Dalam beberapa kes, chenodiol dadah itu didapati telah menaikkan tahap kolesterol darah dan transaminase enzim dalam orang yang fasik.

Satu lagi ubat yang diperkenalkan yang merupakan metil tert-butil eter masih belum diterima secara meluas kerana sifat semula jadi ubat ini dikenali sebagai mudah terbakar, toksik dan berbahaya kepada alam sekitar. Oleh itu, pilihan paling mungkin untuk menjadi selamat dan kos yang cekap adalah ubat-ubatan herba yang digunakan dalam melarutkan batu karang secara semula jadi.

Articok ini merupakan salah satu herba perubatan penting yang telah digunakan sebagai tonik hati sejauh Empayar Rom. Makanan tambahan articok dan ekstrak kompaun daripada daun adalah alternatif yang baik untuk membubarkan batu karang secara semula jadi.

Lima perubatan Hartanah Artichoke dalam Melarutkan batu karang semulajadi

1. Artichokes dikatakan mengandungi bahan cynarin yang menggalakkan pengeluaran hempedu. Jika meningkatkan tahap hempedu, kolesterol dalam pundi hempedu yang mudah larut dengan itu menghalang pembentukan batu karang tambahan. Sebagai pengeluaran hempedu menormalkan, beberapa komposisi kolesterol batu-batu boleh dipecahkan untuk meringankan beberapa sekatan.

2. Ia mengandungi chlorogenic asid, cynaroside dan luteolin bahan yang menghalang pengeluaran kolesterol di dalam hati. Jika tahap kolesterol berkurangan, maka cecair hempedu boleh meneruskan proses biasa mogok kolesterol. Sebagai proses melarutkan batu karang secara semula jadi, sebatian articok mengelakkan lebih banyak batu dari dibentuk dan komposisi kolesterol batu sedia ada yang sedang dibubarkan.

3. Sebatian cynarin dalam daun articok mempunyai keupayaan untuk melindungi sel-sel hati daripada toksin itu, menggalakkan pengeluaran berterusan hempedu.

4. Asid chlorogenic juga terdapat dalam daun articok bertindak sebagai antioksidan, memberikan perlindungan terhadap radikal bebas dan kesan karsinogenik itu. Ia juga menyediakan bantuan penjanaan semula dengan menggalakkan pengeluaran sel hati untuk memastikan pengeluaran hempedu terhalang di dalam hati.

5. Seperti daun articok berjaya dalam melarutkan batu karang secara semula jadi, melegakan sakit perut, pedih hulu hati, kembung, mual dan muntah-muntah yang semua gejala-gejala yang berkaitan dengan bengkak pundi hempedu akan disediakan. Adalah diperhatikan dalam beberapa kajian klinikal yang lebih separuh daripada pesakit yang dirawat dengan ekstrak artichokes telah menghilangkan gejala-gejala ini dalam masa dua minggu.

Artichokes telah wujud seawal 2000 tahun yang lalu dan telah memberikan manfaat perubatan di era dan budaya yang berbeza. Oleh itu, tidak ada sebab untuk kita meragui kecekapan dalam menyediakan hati dengan nutrien yang diperlukan untuk menghasilkan hempedu kerap dan biasa.

Jika tahap hempedu dikembalikan kepada normal dan pengeluaran kolesterol itu terhalang, maka proses rawatan melarutkan batu karang secara semula jadi boleh dicapai dengan sifat-sifat penyembuhan artichokes.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar