Self-Healing dan Kumpulan Penyembuhan Dengan Reiki

Self-Healing dan Kumpulan Penyembuhan Dengan Reiki

Penyembuhan Reiki telah diamalkan selama beberapa tahun sekarang. Reiki kini diiktiraf sebagai teknik penyembuhan yang baik untuk rawatan fizikal dan perkembangan peribadi. Reiki berasal dari sumber tenaga rohani yang universal yang tidak pernah gagal untuk memberikan hasil yang mengejutkan.

Penyembuhan Reiki adalah menyeluruh. Ia boleh digunakan untuk roh, minda, dan badan dengan niat untuk mencapai keseimbangan dalam setiap aspek kehidupan seseorang. Reiki juga boleh membantu dalam meningkatkan kebolehan peribadi dan bakat seseorang individu. Pendek kata, ia membawa keluar yang baik dalam anda supaya anda boleh mempunyai pengalaman hidup yang lebih baik. Ini memberi manfaat kepada bukan sahaja anda tetapi orang di sekeliling anda juga.

Untuk mengambil kesempatan daripada manfaat seni penyembuhan yang mengagumkan ini, anda perlu membuat keputusan untuk menyesuaikan diri dengan amalan suci ini. Ini perjanjian suci perlu diterima, dipelajari, dan dipupuk sepanjang hayat.

Self Healing-

Dalam usaha untuk memanfaatkan ini Pasukan Life indah dan merobek manfaat tenaga ini, anda mesti belajar proses penyembuhan Reiki secara mendalam, dan komited untuk mengamalkan dan menggabungkan seni untuk hari anda dengan rutin hari. Anda akan belajar teknik yang berbeza dan dengan amalan dan masa, anda akan datang untuk menguasai mereka. Lebih banyak anda melakukan amalan ini lebih dekat anda adalah untuk kesejahteraan atau peribadi matlamat pembangunan fizikal anda.

Sebahagian daripada pembelajaran Reiki melibatkan memperoleh pengetahuan untuk menjalankan amalan pemulihan diri. Apabila anda belajar untuk melaksanakan pemulihan diri, teknik ini akan berbeza sedikit kerana kedudukan tangan akan berbeza dengan mereka yang anda gunakan apabila penyembuhan orang lain. Sebaik sahaja anda belajar ini, anda akan dapat untuk menyembuhkan diri sendiri dengan berkesan. Sebaik sahaja anda menjadi mahir, anda juga boleh membangunkan sistem penyembuhan peribadi anda sendiri dengan meletakkan tangan anda di tempat-tempat yang mewujudkan keselesaan sebenar yang akhirnya akan bekerja untuk keuntungan anda. Walau bagaimanapun, apabila anda melakukan dalam fikiran, hati dan semangat untuk belajar Reiki, anda akan berjaya pasti.

Mengambil masa untuk sendiri Healing-

Sebaik sahaja anda mempelajari asas-asas untuk melaksanakan sesi Reiki pada diri sendiri, anda perlu memperuntukkan sekurang-kurangnya 30 minit masa untuk tujuan ini secara tetap. Pada masa ini diperuntukkan, anda akan menumpukan usaha dan niat anda pada hanya proses Reiki. Ia adalah penting yang outmost belajar untuk menghargai diri sendiri dan kesejahteraan anda, jadi anda perlu mendedikasikan masa ini sepenuhnya dan hanya untuk penyembuhan diri anda.

Anda akan mempunyai pilihan untuk menggunakan sama ada teknik pengimbasan atau kedudukan tangan sebagai teknik anda. Tumpuan anda perlu berada di kawasan-kawasan yang memerlukan penyembuhan yang paling. Apabila sesi bermula, melepaskan bimbang dan kebimbangan kehidupan harian anda supaya anda boleh perlahan-lahan dipandu ke mana tangan perlu diletakkan dan mana kawasan badan anda boleh disentuh atau memberi tumpuan kepada. Anda mesti betul-betul fokus dalam masa ini dan menumpukan perhatian dalam tenaga semasa anda melakukan Reiki pada diri sendiri.

Membolehkan tenaga yang mengalir dan merasa getaran. Manakala sesi yang sedang berlaku, merenung aktiviti harian anda dari jauh dan kemudian memerhatikan di mana hidup anda sedang menuju dari perspektif yang berkembar, seolah-olah anda sedang menonton filem. Ia adalah dengan ini bermakna memerhati kehidupan anda bahawa penyembuhan diri anda akan mempunyai hasil yang terbaik. Teknik ini membantu menggalakkan pembangunan sikap yang sihat dalam kehidupan yang akhirnya akan memberi kesan yang besar dalam kehidupan anda. Lebih-lebih lagi, teknik muhasabah diri ini bukan sahaja akan menyembuhkan badan fizikal anda tetapi membawa idea-idea kreatif untuk memberikan pandangan mengenai cara terbaik untuk menangani masalah anda.

Self Healing masuk Kumpulan

Reiki adalah kuat bukan sahaja apabila diamalkan pada diri sendiri tetapi pada orang lain dan dalam kumpulan. Terdapat sinergi khas apabila diamalkan dalam satu kumpulan. Anda mungkin mahu meneroka manfaat daripada sesi kumpulan dan jika anda tahu pengamal perubatan lain, anda mungkin mahu menjemput mereka untuk melaksanakan sesi bersama-sama. Amalan ini amat berkesan kerana anda bukan sahaja akan mendapat untuk menyembuhkan diri sendiri tetapi anda akan meletakkan fokus anda kepada membantu orang lain menyembuhkan yang boleh bekerja keajaiban untuk semua yang terlibat. Dalam banyak keadaan, ia telah mendapati bahawa orang cepat sembuh apabila melakukan sesi dalam persekitaran kumpulan. Ini kerana kepekatan jisim yang menarik tenaga yang kuat untuk menyembuhkan satu sama lain. Kadang-kadang, walaupun menjadi penawar individu lengkap akan menjadi kenyataan. Rahsianya terletak pada perkongsian tenaga dan sokongan yang hadir sebagai kumpulan mendapat pada dengan sesi.

Sebagai manfaat tambahan, apabila anda mengamalkan dalam satu kumpulan, anda mempunyai peluang untuk berbincang dengan rakan-rakan anda cabaran anda dan bidang kehidupan anda yang perlu sembuh. Jika anda mendapati amalan kumpulan yang menarik, ia adalah disyorkan untuk melakukannya sekali seminggu untuk menjana tumpuan individu yang lebih serius dan tujuan yang lebih mendalam kolektif. Ingat, kuasa adalah dalam tenaga kolektif, jadi pastikan rakan-rakan anda komited juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar