Kelebihan Organic Tulsi Teh

Kelebihan Organic Tulsi Teh

Organic Tulsi Teh adalah pengganti yang menyegarkan dan sihat untuk minum kopi. Diperbuat daripada Tulsi organik atau Basil Suci kerana ia lebih dikenali; teh yang perpaduan sempurna antara Tulsi daun dan bunga dengan pelbagai herba lain yang termasuk lemon, halia, chamomile, Brahmi, madu, bunga Jasmine dan lain-lain Bukan sahaja rasa hebat dengan kombinasi yang termasuk delima dengan Tulsi dan raspberi dengan Tulsi tetapi anda juga mendapat manfaat daripada semua herba yang digunakan dalam ramuan.

Tulsi bersendirian adalah herba yang amat mujarab dengan pelbagai ciri-ciri perubatan. Ia dianggap sebagai suci dalam kebanyakan isi rumah India dan telah lama menikmati kedudukan hegemoni dalam kitab-kitab Ayurveda. Beberapa faedah yang berkaitan dengan penggunaan Tulsi termasuk: Tulsi adalah tonik saraf yang kuat dan bekerja sebagai penggalak ingatan. Ia juga membantu untuk menghapuskan kesesakan dada dengan mengeluarkan kahak dari tiub bronkial. Daun ini sangat baik untuk sistem penghadaman dan dapat membantu dalam pengurangan berat badan.

Basil adalah sangat berkesan terhadap penyakit biasa seperti demam dan sejuk. Ia juga adalah kuat terhadap malaria dan demam denggi. Tulsi telah lama digunakan dalam Ayurveda sebagai sirap batuk herba dan ekspektoran. Ia juga membantu untuk mengurangkan intensiti serangan asma. Tulsi berfungsi dengan baik terhadap semua gangguan pernafasan. Apabila digabungkan dengan madu dan halia ia boleh digunakan sebagai ubat terhadap selesema, batuk, selsema dan asma. Ia juga membantu untuk mengubati sakit tekak.

Basil juga dikenali untuk menguatkan buah pinggang dan membantu dalam pembuangan batu karang melalui saluran kencing. Ia mengurangkan tahap kolesterol darah dan oleh itu adalah sangat berguna terhadap penyakit vaskular kardio dan kelemahan yang dihasilkan. Basil adalah sangat berkesan terhadap penyakit kanak-kanak seperti batuk, sejuk, demam, muntah-muntah dan juga cacar air. Ia adalah ejen anti tekanan yang kuat dan membantu dalam pembersihan darah. Ia menggalakkan kulit yang sihat, gigi dan rambut.

Tulsi kaya dengan antioksidan dan melindungi sel-sel daripada kerosakan yang dialami kerana radikal bebas oleh itu ia membantu untuk melawan tanda-tanda penuaan. Apabila digabungkan dengan herba lain ramuan yang bukan sahaja lazat tetapi mempunyai beberapa manfaat termasuk:

o Menggalakkan kejelasan dan ketenangan
o Meningkatkan Stamina
o Sangat kaya dengan antioksidan
o Ia sendiri rawatan anti-penuaan semulajadi
o Meningkatkan Metabolisme dan membantu dalam penurunan berat badan
o Meningkatkan sistem imun

Tidak ada komentar:

Posting Komentar