Pengenalan kepada Penyembuhan Herba dan Ubatan Herba

Pengenalan kepada Penyembuhan Herba dan Ubatan Herba

Seni menggunakan ubat herba atau tumbuhan untuk merawat penyakit dipanggil penyembuhan herba atau herba. Penyembuhan Herba bertujuan bukan untuk menjadi penawar semua daripada penyakit tetapi bertindak sebagai terapi pelengkap dalam membantu dan menggalakkan tubuh untuk menyembuhkan dirinya melalui homeostasis.

Homeostasis ditakrifkan sebagai apabila badan itu dimasukkan ke dalam suatu keadaan di mana toksin dihapuskan dan organ-organ dan sistem dalam badan sama ada tenang atau dirangsang secara semulajadi oleh sistem proses penyembuhan semulajadi itu sendiri.

Penyembuhan Herba yang diamalkan di seluruh dunia dan rekod sahaja penggunaan jamu bermula sejak beribu-ribu tahun. Ramai daripada rekod-rekod ini berasal dari luar China, Mesir dan juga Greece, tempat kelahiran Hippocrates dirinya sendiri, juga dikenali sebagai "bapa perubatan" dan lelaki itu dipetik sebagai menyatakan "Biarkan makanan menjadi ubat anda!"

Perubatan herba dan ubat-ubatan telah berjuang keras sejak beberapa generasi yang tulen, diiktiraf, dan sumbangan kepada rawatan penyakit, penyakit dan penyakit terhadap musuh perubatan barat tradisional dihargai.

Awal "herba" adalah hanya orang-orang seperti asli yang mempunyai pemahaman yang indah kesan bahagian-bahagian tertentu tumbuhan dan herba telah pada penyakit biasa. Pengetahuan ini telah dikumpulkan dan disampaikan melalui generasi dari mulut ke mulut dan datang dari dunia yang tidak diperintah oleh penyenaraian aktif bahan-bahan, enhancers kimia dan rumusan kompleks dan paten.

Pada masa selanjutnya di dalam sejarah dunia kita, dan juga masa rasa tidak percaya dan maklumat yang salah digabungkan dengan ketakutan yang sihat, perubatan herba yang tidak diketahui copped pukulan besar-besaran dan penggunaannya telah dikaitkan dengan ilmu hitam, ilmu sihir dan ilmu ghaib. Malangnya, ramai orang yang tidak bersalah telah diburu dan dibakar pada kayu pancang sebagai ahli-ahli sihir akibat perasaan yang sakit.

Dalam lebih baru-baru ini kali bagaimanapun, ia kelihatan bahawa generasi kita berteriak untuk kembali kepada lebih semula jadi, holistik, terapi yang tidak invasif dan alternatif. Oleh itu penggunaan herba dan ubat-ubat herba yang berkaitan telah meletup dengan keyakinan tidak dilihat selama bertahun-tahun. Kami sedang mencari kaedah yang lebih semulajadi dan kurang klinikal dan ubat-ubat herba membuat kemunculan semula!

Beberapa manfaat utama dalam menggunakan herba dan penyembuhan herba adalah kosnya agak rendah untuk menghasilkan dan menggunakan, fakta bahawa mereka secara semula jadi ditanam dan dibuat dan juga hakikat bahawa ubat-ubatan ini diperolehi daripada dunia tumbuhan, kesan sampingan adalah minimum disebabkan oleh hakikat bahawa badan itu dibuat untuk mengendalikan mereka. Apabila ubat-ubatan herba yang diamalkan oleh ahli terapi atau pengamal bereputasi terdapat satu jumlah yang amat rendah risiko.

Penggunaan penyembuhan herba tidak semua bir dan Skittles bagaimanapun dan terdapat beberapa kawasan untuk menyedari apabila membuat keputusan untuk melibatkan diri dalam ini terapi alternatif.

Ya, herba sudah tentu asli namun ia tidak bermakna mereka tidak akan melakukan apa-apa kerosakan. Anda perlu sentiasa mencari nasihat daripada pengamal perubatan herba yang berkelayakan dan mempunyai reputasi yang baik terutamanya apabila merawat keadaan kesihatan yang serius atau kronik. Kunci di sini adalah dos!

Walaupun rakan-rakan, keluarga atau rakan-rakan kerja mungkin bermaksud baik, tidak mengambil sebagai Injil setiap ubat rumah atau bayangan berguna ditawarkan kepada anda. Anda tidak semestinya meminta seorang guru piano tentang cadangan beliau pada rangkaian terkini 1000 megahertz TV LCD. Begitu juga dengan perubatan herba! Berhati-hati untuk beberapa ahli kimia dan gerai-gerai pasaran serta mereka boleh mempunyai kecenderungan untuk menolak produk dengan beberapa tuntutan yang menakjubkan belum terbukti! Ia juga merupakan idea yang baik untuk mengetahui bagaimana herba yang anda memilih untuk menggunakan sebenarnya berfungsi untuk menenangkan keadaan anda merawat.

Jika anda sedang berkembang herba anda sendiri, penyelidikan mereka dan tahu segala-galanya ada tahu tentang mereka termasuk nama-nama botani, bahaya dikenali jika ada dan apa yang mereka kelihatan seperti dan bagaimana mereka berkembang. Jika anda baru bermula dalam perjalanan herba anda dan tidak 100% biasa dengan tumbuh-tumbuhan herba anda, pastikan apabila membeli benih mereka dilabel dengan betul dan anda benar-benar tahu apa yang anda beli.

Untuk hasil yang terbaik apabila menggunakan perubatan herba, cuba menggabungkan beberapa jenis herba yang mempunyai sifat yang serupa bukannya meletakkan semua telur anda dalam satu bakul dengan hanya herba tunggal.

Akal juga memberitahu kita bahawa kita harus sentiasa, sentiasa, sentiasa, serta-merta berhenti menggunakan ubat-ubatan herba atau ubat herba yang seolah-olah memburukkan atau memburukkan lagi keadaan cuba untuk dirawat.

Mengakhiri ini pengenalan asas kepada penyembuhan herba dan menggunakan herba, sila berasa yakin dalam pengetahuan bahawa ubat herba sememangnya selamat dan teknik pelengkap yang sangat baik dan amalan apabila digunakan dengan betul.
Seperti yang dikatakan oleh Paracelsus perjalanan pulang pada abad ke-16, "Ia adalah dos yang memutuskan sama ada bahan yang ialah racun atau perubatan."

Semoga anda benar-benar mempunyai "Taman Herba yang lebih baik!"

Tidak ada komentar:

Posting Komentar