Mendapat Reiki Sijil Talian

Mendapat Reiki Sijil Talian

Sesiapa pun boleh mendapat sijil Reiki dari mana-mana organisasi terkemuka yang menawarkan kursus-kursus pada sistem Reiki penyembuhan. Sistem unik, yang melibatkan pembelajaran bagaimana untuk menarik dan menggunakan tenaga kehidupan sejagat dalam proses penyembuhan, telah mendapat sejumlah besar populariti sejak kebelakangan ini.

Doktor Jepun Mikao Usui adalah orang yang dijumpai semula Reiki dan Reiki dibangunkan sebagai seni penyembuhan semula pada awal tahun 1922. Usui mendakwa menerima keupayaan untuk "sembuh tanpa kekurangan tenaga" selepas beberapa meditasi intensif dan puasa dalam tempoh tiga minggu di Gunung Kurama.

Reiki digambarkan sebagai proses memindahkan tenaga dari tenaga kehidupan sejagat melalui tangan penyembuh dan ke dalam badan pesakit dengan niat untuk meningkatkan kuasa penyembuhan pesakit dan membantu beliau sembuh. Fakta yang menarik ialah bahawa walaupun tidak ada bukti saintifik atau data statistik yang menerangkan dengan tepat bagaimana terapi Reiki bekerja, beribu-ribu orang di seluruh tuntutan dunia yang telah mendapat manfaat secara langsung atau tidak dari setelah menerima Reiki.

Seperti yang lebih ramai orang mendapatkan pengalaman penyembuhan dengan Reiki, ramai yang mencari bukan sahaja rawatan Reiki tetapi latihan untuk melaksanakan terapi penyembuhan ini pada diri mereka sendiri.

Ada yang percaya bahawa ajaran Reiki hanya boleh disampaikan dan belajar dengan pelajar dan guru yang hadir secara fizikal dan di hadapan satu sama lain. Walau bagaimanapun, terdapat ramai lagi yang telah dapat belajar seni yang berjaya walaupun buku, manual, buku kerja, audio dan video latihan. Ini telah membolehkan banyak untuk dilatih dalam setiap aspek Reiki; dari kedudukan tangan dan sejarah sepanjang jalan ke simbol-simbol dan imej Reiki.

Hasilnya, beberapa kursus dalam talian telah muncul untuk anda untuk dipilih dan mendapat sijil Reiki anda. Ini membolehkan anda untuk belajar Reiki dari keselesaan rumah anda, pada masa anda sendiri dan percutian, dan pada kos yang lebih rendah. Setakat ini, terdapat bukanlah sebuah badan akreditasi untuk latihan Reiki, mahupun kesihatan badan secara tetap untuk amalan itu. Ia adalah semata-mata sebagai kaedah alternatif penyembuhan.

Terdapat beberapa kaedah Reiki dan oleh itu, beberapa kursus yang berbeza. Ini kerana Reiki telah berkembang dan telah diubahsuai mengikut amalan dan pengalaman Reiki Masters baru yang ingin menggabungkan penemuan mereka dalam pelajaran mereka dan mengajar mereka untuk pelajar mereka. Cabang-cabang hanya akan berterusan dan ini adalah besar kerana lebih banyak peluang untuk penyembuhan berpengalaman dan dikongsi. Walau bagaimanapun, pelbagai bentuk Reiki boleh menakutkan dan mengelirukan dengan seseorang yang baru bermula untuk diterokai dengan niat untuk memperoleh suatu perakuan Reiki. Oleh itu, cadangan yang terbaik adalah untuk memulakan dengan belajar bentuk tradisional Reiki -juga dikenali sebagai Usui Reiki Ryoho, dinamakan selepas Master Usui.

Sebaik sahaja anda mempelajari asas-asas, anda seterusnya boleh meneroka kaedah lain dan mengembangkan pengetahuan anda dan kuasa penyembuhan. Anda boleh memilih daripada kursus-kursus yang memberikan sijil Reiki Master dan pergi ke dalam Reiki Guru. Kebanyakan kursus di luar Jepun telah direka dalam peringkat. Ini bermakna bahawa tahap pertama yang perlu diambil sebelum berpindah ke kedua, dan yang ketiga.

Bergantung kepada niat, ramai yang gembira untuk menyempurnakan sehingga ke tahap dua kerana semua yang mereka mahu adalah untuk belajar Reiki untuk menyembuhkan diri sendiri dan membantu orang lain. Tahap tiga adalah untuk mereka yang merasakan mereka telah dipanggil untuk melakukan sesuatu yang lebih besar. Akhir sekali, terdapat latihan Tahap Master yang membolehkan anda untuk mendapatkan sijil Reiki dengan niat untuk kedua-duanya, menyembuhkan dan mengajar orang lain seni Reiki.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar